להשתלב בעולם הייטק גם בלי בגרות

להשתלב בעולם הייטק גם בלי בגרות

רוצים לשתף את תוכן המאמר?

להשתלב בעולם הייטק גם בלי בגרות

הרבה פעמים אנו מתקשים להאמין בפוטנציאל של עצמנו. אולי חלק מזה מתחיל עוד מימי בית הספר; ימים בהם המורים גורמים למי שאינו מגיע להישגים גבוהים בלימודים לחשוב כאילו הוא חסר יכולות וכלום לא יצא ממנו. אך בפועל ציוני בית הספר הם לא בהכרח מדד ליכולות האישיות שלנו, ואם נדע לפתח אותן הן יכולות לבוא לידי ביטוי בתחומים רבים. ודרך אגב, גם מוריו של אלברט אינשטיין לא האמינו בו…

 

כך בדיוק היה הסיפור של יוסי, עוד בחור עם ציונים נמוכים שסיים את לימודיו ללא בגרות – דבר שנחשב בעיני מערכת החינוך לכישלון. וזוהי גם הגישה שתמיד יוסי ספג, מערכת שהקיפה אותו ותמיד שידרה לו את המסר שלא יצא ממנו כלום.

 

ולאחר התיכון, כמו כולם התגייס לצה“ל, שם שובץ לחיל הקשר. במהלך שירותו הצבאי למד להתעסק ולתקן מכשירי קשר של יחידות הצבא השונות. הוא קיבל את ההכשרה לכך על ידי הצבא. כמובן שזה לא היה קל ודרש זמן, אך בסופו של דבר סיים את הקורס ומילא את תפקידו בהצלחה. אך בתוך תוכו, לאחר שהתרגל לחיות בסביבה חינוכית שאינה מאמינה בו, הוא לא יכל לראות שיש לו את היכולת להתמקצע בתחום מסוים ולהצליח בו.

 

לאחר שסיים את שירותו הצבאי היה עליו לחשוב על המשך דרכו המקצועית. והאמת שדלתות רבות היו סגורות לפניו. גם בשוק התעסוקה וגם בתחום הלימודים. אם בעבר תנאי הסף של מעסיקים רבים היה תעודת בגרות, היום תנאי הסף הוא תואר ראשון. וכאשר אין תעודת בגרות, לא ניתן גם להתקבל ללימודי התואר. וכך יוסי מצא את עצמו במלכוד ודאגה לגבי עתידו, והאמונה ששום דבר לא יצא ממנו הוטמעה חזק על ידי מערכת החינוך; וזה לא עזר בכלום.

 

מחוסר ברירה יוסי נשא את עיניו לכל מיני עבודות זמניות, ופשוט ויתר על לימודים. הוא האמין ששום מסגרת לימודים לא תקבל אותו. בטח שלא תחום ההייטק הנחשק בו מחפשים רק מהנדסי מחשבים מצטיינים… לפחות כך האמין.

 

באותה התקופה, בחודשים שלאחר השחרור מצה“ל, ובעודו עובד בעבודות זמניות עם שכר נמוך, אחד מחבריו הקרובים סיפר לו שנרשם לקורס סייבר. והתגובה הראשונית של יוסי הייתה משהו בסגנון ’מה לך ולקורס סייבר‘, זאת מתוך ההכרות עם אותו החבר, שגם הוא לא היה מצטיין בלימודים. ולשניהם לא ממש היה רקע והבנה במחשבים.

 

אבל החבר של יוסי ערך את שיעורי הבית שלו והסביר ליוסי שקורס סייבר מתאים גם למי שאין לו רקע במחשבים; הקורס מלמד את הכל. יוסי היה ספקן לגבי זה וחשש שהקורס יהיה סתם הוצאה חסרת תכלית. אבל החבר שלו נרשם לקורס והתחיל בלימודים. השבועות עברו ויוסי ראה איך החבר שלו, שלפני רגע בקושי ידע מה זה מחשב, מתחיל לדבר בהתלהבות על הלימודים ועל אפשרויות התעסוקה בתחום. וכמובן גם השכר שנשמע ליוסי ממש דמיוני בהשוואה לעבודותיו הזמניות.

 

ככל שהזמן עבר, יוסי לא יכל להישאר יותר אדיש למה שקורה. הוא התחיל להבין שאין לו שום דרך; אם ימשיך כך, העבודות הזמניות יהפכו לעבודות קבועות, וזהו גם השכר שהוא צפוי להמשיך לקבל בהמשך דרכו. זה לא נתן לו מנוח, עד שהחליט לעשות מעשה ולבדוק ברצינות את האפשרות להצטרף לקורס הסייבר. יוסי קבע פגישת ייעוץ באחת המכללות והופתע לגלות שממש רוצים אותו שם. יוסי שהיה רגיל למערכת חינוך שאינה מאמינה בו, פתאום מצא את עצמו מול מכללה שמאמינה בו ומחפשת כיצד לסייע לו על מנת להגשים את הפוטנציאל. פתאום יוסי גילה שהם יכולים לעזור לו לשפשף קצת את האנגלית לפני הקורס ואפילו נותנים לו מחשב במתנה.

 

בסופו של דבר יוסי קיבל את ההחלטה הנכונה ונרשם לקורס סייבר ואבטחת מידע. להגיד שהיה לו קל זה לא ממש נכון. יוסי הקדיש שעות ללימוד ותרגול והתמודד עם קשיים בדרך. אך לא הייתה זו חווית הלימודים שיוסי הכיר מימי בית הספר. הייתה זו סביבה תומכת שתמיד מסייעת לו, ואלו היו לימודים שהיה לו ברור שהם מובילים אותו לעתיד טוב יותר. דבר שלא ממש הרגיש בבית הספר, שם רבים ממקצועות הלימוד נראו לו חסרי תכלית ומשעממים. וכך תוך כמה חודשים הפך מבחור שלא יודע כלום על מחשבים, למי ששולט על מערכות טכנולוגיות מתקדמות. בחור המחזיק בידע ויכולות למלא תפקיד משמעותי בחברות טכנולוגיות.

 

לאחר שסיים את לימודיו, חברות רבות פתחו בפניו את הדלת והציעו לו משכורות התחלתיות שהיו פי 3 על מה שהרוויח עד עכשיו.

 

והיום, 3 שנים אחרי שסיים את לימודיו, הוא מפרנס את עצמו בכבוד. גר בדירה יפה וחווה סיפוק גדול בעבודתו. יוסי מוכיח לכולם שאין דבר העומד בפני הרצון. גם אם לא הצלחת להוציא תעודת בגרות, אין זה אומר שאין לך את המסוגלות להגיע להישגים ולהצליח בחיים.

 

קורס סייבר ואבטחת מידע

 

הסיפור של יוסי הוא אינו יוצא דופן, רבים הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית באמצעות קורס סייבר. ככל שהתלות שלנו בתשתיות האינטרנט הולכת ותופסת מקום מרכזי בחיינו, כך גם גדלים איומי הסייבר. העולם זקוק למומחי סייבר ואבטחת מידע והוא גם מוכן לשלם על כך. המשכורות ההתחלתיות בתחום מתחילות מ 12,000 ש“ח, וישנן אפשרויות להתמקצע ולהתקדם בתחום. המכללות המציעות לימודי סייבר לא רק מכינות את הסטודנטים לשוק העבודה, הן גם עובדות בשיתוף פעולה עם המעסיקים המובילים בשוק ומסייעות בהשתלבות בשוק העבודה. לימודי אבטחת הסייבר מתאימים גם לחסרי ניסיון, הם מתחילים בבסיס ומגיעים לרמות גבוהות של ידע בתחום תקשורת מחשבים ואבטחת מידע.

הקורסים שלנו: