מה קורס עיצוב גרפי עשה בשבילי? שיר אובריין

מה קורס עיצוב גרפי עשה בשבילי? שיר אובריין

רוצים לשתף את תוכן המאמר?

איך השגתי את העבודה שרציתי?

ביקשו ממני מהמכללה לכתוב איך הגעתי להירשם לקורס של עיצוב גרפי אצלם, אז בשמחה ואהבה, הנה הסיפור הקצר שלי:

עיצוב גרפי זה משהו שעניין אותי מהרגע שראיתי את אמא שלי לוקחת תמונה ישנה של משפחה כלשהי ועובדת עליה שעות רבות כדי להפוך את התמונה לחדשה יותר. היא בעצם לקחה כל מיני חלקים דהויים או חלקים חסרים שממש נמחקו מהתמונה והפכה אותה לתמונה עם הרבה יותר פרטים.

אמא שלי רק התחילה את הלימודים ולכן זה לקח לה כל כך הרבה זמן, אבל זה היה ממש מגניב לראות את התמונה הזאת הופכת מתמונה ישנה ודהויה לתמונה עדיין ישנה, אבל עם הפרטים שחזרו אליה וגם יותר חיים. אמא שלי לא המשיכה לעסוק בזה. אם אני לא טועה זה היה קורס שנתנו לה בעבודה או משהו כזה שבו היא למדה פוטושופ. אבל באותו הרגע ראיתי איך באמצעות תוכנות מחשב אפשר היה ליצור משהו כל כך מיוחד – להחזיר לחיים זכרונות משפחתיים. אמא, אבא, סבא, סבתא, סבא וסבתא רבא וכו׳.

שמי שיר אובריין מתל אביב, לפני שנתיים למדתי דרך המרכז הארצי ללימודים עיצוב גרפי. ראיתי  מודעה בטיקטוק שהזמינה אותי להשאיר פרטים. לאחר כמה דקות התקשר אלי נציג המכירות. הסביר לי על הקורס ואיכשהו בו במקום שילמתי על הקורס – מה שהיה מפחיד מאוד באותו הרגע אבל למרות תחושת מחנק זה קרה ולא חזרתי בי.

לאחר מספר חודשים שבהם למדתי ותרגלתי ולמדתי עוד ותרגלתי עוד עד שיכולתי ליצור עיצובים יותר ויותר טובים, לשלוט ביותר ויותר תוכנות, להיות מיומנת בעוד טכניקות ולדעת עוד תיאוריה בתחום הציור והעיצוב סיימתי את הלימודים.

עכשיו התחיל המשחק האמיתי. כבר לא הייתי בכלוב זהב שמגן עלי ומתקן אותי על הטעויות שלי, כלוב שבו לא יכולתי להיפגע. עכשיו אני עברתי לשוק החופשי, שם אני צריכה למצוא עבודה ושם ימדדו אותי רק לפי רמת הביצוע שלי. 

למזלי היו לי באמתחתי כבר מספר עיצובים טובים שביצעתי במהלך הלימודים – תיק עבודות. הראיתי אותו במספר מקומות שחיפשו מעצבים גרפים. התקבלתי לשני מקומות והלכתי עם האחד שיותר רציתי. גם השכר שם היה טוב יותר אבל גם המקום היה יותר לטעמי.

שם עבדתי במשך שנתיים, במהלך השנתיים האלה כמובן שהמשכתי ללמוד עוד אבל היה לי כבר ידע מאוד משמעותי שיכולתי להשתמש בו כדי לעבוד ולהרוויח כסף שהייתי צריכה. העבודה עצמה וכמות העיצובים הרבה שנדרשה ממני הייתה בעצמה קורס מתקדם גדול – ואין דרך אחרת.
כשיש לך את הכלים לעצב, במהלך העבודה עצמה עם הדרישות הנוכחיות של השוק אתה משתפר ומתחדד למה שבאמת מצופה ממך.
המון עגלי זיעה, לחץ, דרישות לעיצובים  – עכשיו עכשיו עכשיו היו כלולות בתקופה הזאת, במיוחד בתקופות לחץ שהיו תכופות. אבל כשאני מנסה להיזכר בתקופות הטובות של הקריירה שלי ולמעשה גם של חיי, אני נזכרת דווקא בתקופות האלה, הקשות, מלאות הלחץ ועגלי הזיעה, שבסופם סיפקתי מוצר (עיצובים) טוב שאנשים נהנו ממנו. מוצר שגם שיפר את הכנסות החברה ואת מצב החברה והלקוחות שלה.

היום אני עובדת בחברה אחרת, עם הכנסה גבוהה יותר ודרישות גבוהות גם כן – היום קל לי יותר להתמודד עם דרישות קשות יותר כי אני מקצועית יותר ומומחית יותר – וכל זה לא היה קורה ללא קורס העיצוב הגרפי שעשיתי דרך המרכז הארצי ללימודים.

מאחלת לכם דרך צלחה בכל דרך שתבחרו בה. אני מבטיחה לכם שאחרי הקורס תהיה לכם שליטה בתוכנות שאתם צריכים שליטה בהם – גם אם אתם מגיעים ללא ידע בכלל – ואת המיומנות לעצב כדי להתקבל למשרות בחברות רבות.

שמחה שקראתם את הסיפור שלי, ושוב, דרך צלחה.

שיר. 

הקורסים שלנו: