איך לשלב AI בשיווק דיגיטלי?

איך לשלב AI בשיווק דיגיטלי

רוצים לשתף את תוכן המאמר?

הבינה המלאכותית (AI – Artificial Inteligence), כפי שכבר דיברנו במאמר הקודם היא אחת הטכנולוגיות הכי מדוברות בזמן האחרון.  אחד השימושים הכי יעילים של הבינה המלאכותית היא בתחום של השיווק הדיגיטלי.

כיוון שהAI  מדמה את האינטליגנציה האנושית בכל מה שקשור לניתוח של מידע ויצירה של תמונות או טקסטים. ניתן להשתמש בתוכנות האלה כדי לנתח נתונים לגבי תהליך השיווק, למשל הצגת הנתונים על תוצאות אחוזי החשיפה על מידע מסויים, ניתן לקבל בקלות רבה יותר נתונים על מילות מפתח שאיתם ניתן להשיג חשיפה של לקוחות וכך ליצור לידים אורגניים יותר מדוייקים. בנוסף אפשר ליצור סרטונים, לעצב את הפוסטים בצורה יותר אינטראקטיבית, מושכת ויעילה. כדאי גם להעזר גם במצבים שבהם אנחנו ניתקעים ואין לנו ראיונות ליצירה.

כעת אנחנו נרחיב קצת יותר על השימושים של הAI בשיווק דיגיטלי:

1. ניתוח נתונים וקהל יעד

ה AI יכול לנתח כמויות אדירות של דאטה דרך תוכנות כמו Google Analytics, פייסבוק וCRM.
בנוסף הוא מאפשר לזהות התנהגות, תחומי עניין ודפוסי רכישה של לקוחות. מעבר לכך, הוא גם נותן תחזיות (Predictive Analytics) לגבי מה הלקוח הבא צפוי לעשות.

בכדי להבין לקוחות ולבנות אסטרטגיות שיווקיות מותאמות אישית. הדיווח יהפוך ליתרון תחרותי עבור סוכנויות שמוכנות לאמץ אוטומציה ובינה מלאכותית איסוף דוחות ותובנות עבור לקוחות שונים בתחומים שונים יכול לקחת לצוות של בני אדם הרבה שעות של עבודה ידנית בכל חודש. המרוץ אחר איסוף מדדים ו-KPI הוא עבודה סזיפית. השימוש בבינה מלאכותית ובאוטומציה לדיווח חודשי מציע פוטנציאל רציני באיסוף תובנות משמעותיות לגבי ביצועי קמפיינים, מעורבות לקוחות ומידע לגבי החזר השקעה (ROI).

נתוני מדיה חברתית הם אוצר של תובנות על המותג ועל הלקוחות שכלי בינה מלאכותית יודעים לנתח. רוב בעלי העסקים שמים דגש על נתונים במדיה חברתית כדי להחליט החלטות עסקיות דוגמת תזמון קמפיינים ליצירת לידים ופיתוח מוצרים. ניתוח וניטור מתחרים הוא שימוש נוסף של AI בשיווק. כלי בינה מלאכותית מנתחים תובנות של מתחרים על ידי שימוש בחיפוש סמנטי ובאלגוריתמים של בינה מלאכותית המסוגלים "להאזין" לרשתות חברתיות. היכולת לקבל מידע ולנתח מעורבות בתוכן של מתחרים, תדירות פוסטים, שימוש בהאשטאג ובמילות מפתח ואזכורים, יכולה לתת נתונים בעלי ערך למותג. בכלל זה נכנס גם הנושא של שיווק משפיענים. מודלים של בינה מלאכותית עוקבים אחר פוסטים, אינטראקציות ודמוגרפיה של קהלים של משפיענים פוטנציאליים על מנת לתת למשווקים אפשרות לבחון את התאמתם לשותפות עם המותג.

אחד השימושים המתקדמים יותר של AI ברשתות חברתיות היא היכולת לבצע קריאת מידע כדי לנתח את טון ה"דיבור" ולתרגם לשפה עסקית את התגובות בפוסטים והשיחות על המותג. זה נותן אפשרות להבין את הרצונות של הלקוחות ולשפר את האופן שבו הם מגיבים למותג.

2. פרסונליזציה בתוכן

עם הבינה המלאכותית אפשר ליעל את כל התהליכים ביצירת תוכן מותאם אישית לכל לקוח (מייל, דף נחיתה, מודעה), ניתן ליצור המלצות חכמות כמו ב־Netflix או Amazon ("לקוחות שרכשו X, אהבו גם Y"). ולפתח התאמת קריאייטיב בזמן אמת לפי תגובות המשתמש.

משווקים יודעים שיצירתיות מושכת קהל ושהתאמה אישית מעבירה את המסר הנכון ליעד הנכון בזמן הנכון כדי להמיר לקוח פוטנציאלי ללקוח שרוכש ומשתמש בשירות. אבל יצירתיות והתאמה אישית הם אחד האתגרים הגדולים ביותר שעסקים מתמודדים איתם במטרה לספק רלוונטיות וחדשנות.

התאמה אישית יכולה להגדיל את מעורבות הלקוחות ואת הסיכוי להגיב לתוכן, לשתף, להמליץ ולהמשיך לרכוש את המוצרים או השירותים של העסק. ניתן להשתמש במדעי הנתונים המופעלים על ידי בינה מלאכותית כדי לצמצם קבוצות ספציפיות של לקוחות בהתבסס על קריטריונים, כמו ניבוי מחזור החיים וערך הלקוח, ולהתאים אישית את התוכן עבור לקוחות אלה באמצעות המלצות דינמיות למוצרים. AI יכול גם לנתח את הנתונים כדי לקבל תובנות לגבי מתי לשלוח קמפיינים, למי למקד ואיזה תוכן לכלול.

3. אוטומציה חכמה

באמצעות השימוש ב AI ניתן לפתח אוטומציות חכמות כמו צ’אטבוטים שמנהלים שיחות ומבינים שפה טבעית. באמצעות קמפיינים במייל עם התאמה דינמית לנושא שהכי מעניין את הלקוח. ולתזמן אופטימלית פרסום של פוסטים ומודעות (AI יודע מתי הקהל פעיל).

בנוסף הצ'טבוטים הם מקרה קלאסי לשימוש בבינה מלאכותית בשיווק. לפי סקרים, 54% מהעסקים והמשווקים מתכננים להשתמש בהם לטיפול בלקוחות שמגיעים דרך מדיה חברתית, בנוסף למשאבים אחרים כמו שאלות נפוצות באתר ופורומים של לקוחות. צ'אטבוטים מאפשרים לעסקים לספק אינטראקציות מיידיות ומותאמות אישית עם לקוחות למתן מענה לפניות סביב לשעון. האפשרות הזו עושה שירות טוב לעסק בשיפור שביעות רצון הלקוחות ובניית קשרים טובים איתם. צ'אטבוטים הופכים לחכמים יותר ככל שהם מעבדים מידע רב יותר ואוספים נתונים בעלי ערך על התנהגות המשתמשים. בכלל זה גם הצ'אטבוטים הפשוטים יותר שהם מבוססי כללים וניתן להגדיר אותם בקלות כדי לאפשר זמינות של 24/7 ללקוחות.

4. תוכן וקריאייטיב

הAI יכול לעזור לייצר רעיונות, פוסטים, מודעות, סרטונים ותמונות. לייצר בדיקות A/B חכמות – הבינה מנתחת במהירות איזה נוסח/עיצוב עובד טוב יותר. כלים כמו ARCANA LABS, ChatGPT, MidJourney ו־ KLING יכולים לעזור ביצירת ויז’ואלים מקוריים תוך שניות.

בינה מלאכותית יכולה להאיץ משימות כמו פיתוח תקצירי תוכן או קווי מתאר למשל דרך ChatGPT , סיכום נקודות חשובות, הגדרת מושגים בסיסיים ויצירת טיוטות ראשונות של מאמרים או עותק שיווקי. בעוד ש AI מצוינת בעריכת תוכן, היא גם מצטיינת באופטימיזציה של הפרטים העדינים יותר שעושים את ההבדל בביצועים של קמפיינים כמו בחירת מילים טובה יותר ומיקומי קישורים.

אפשר ליצור ב AI מאמרים, מודעות, תמונות וידאו ועוד, תוך כדי התאמת התוכן ללקוח. זה נכון שאין תחליף למעצב מוכשר, אבל אם צוות השיווק הוא קטן ומוגבל בתקציב, השימוש בבינה מלאכותית ליצירת תמונות יכול להיות פיתרון מעולה. כלי AI הופכים בקשה טקסטואלית לחזותית בהתבסס על הנחיות מדויקות של הכותב. משם, ניתן לבצע התאמות בסגנון, הצבע והכיוון כדי לקבל עיצובים שונים המתאימים לקמפיינים שונים.

קיימים בשוק כלים המשתמשים בנתוני ביצועים היסטוריים כדי לזהות ולהציע את שורות הנושא הטובות ביותר לקמפיין חדש. עבור משווקים בדוא"ל, היתרון הוא כפול: פחות זמן (ותקציב) בהתאמה ידנית ובדיקת הטקסט של המייל, ויותר סיכוי בשיעורי הפתיחה.

5. SEO ושיווק במנועי חיפוש

הAI מציע מילות מפתח עם פוטנציאל גבוה, מייעל מבנה טקסטים וכתיבה ל־SEO ומזהה אילו דפים באתר דורשים שיפור כדי לעלות במיקומים. וכך עם ה AI ניתן ליצור תוכן מדוייק יותר  ואף הפקת שאלות נפוצות (FAQ)    על בסיס שאילתות חיפוש נפוצות. זה מקצר משמעותית את תהליך יצירת התוכן.

6. פרסום ממומן (PPC)

פרסום במדיה חברתית ודיווח על קמפיינים הם מקרי שימוש מרכזיים ב-AI בשיווק. אנשי שיווק דיגיטלי משתמשים בבינה מלאכותית כדי לייעל את הפרסום במדיה החברתית ולהפוך מודעות לאטרקטיביות יותר עבור קהלים על ידי ניתוח התנהגות מעורבות והעדפות קהל. לדוגמה, אלגוריתמים של למידת מכונה יכולים לערוך באופן אוטומטי מבחני A/B בווריאציות שונות של מודעות כדי לבצע אופטימיזציה של קמפיינים, בגלל היכולת שלהם ללמוד אילו אלמנטים מניבים את הביצועים הטובים ביותר עבור פלחי לקוחות שונים. היכולת של כלי בינה מלאכותית לנתח ולנבא מה יעבוד הכי טוב, על סמך אינטראקציות קודמות של המשתמש עם המותג או המוצר, יגבירו את המיקוד והביצועים של הקמפיין. הכלים האלה גם ידעו ליצור מודעות דינמיות שמעדכנות אוטומטית את פרטי המוצר והמחירים על סמך התנהגות המשתמש.

פלטפורמות כמו Google Ads ו־Meta כבר משתמשות ב־AI כדי לנהל קמפיינים, הAI יודע להציע הצעות מחיר (bidding) חכמות ומאפשר מיקוד קהל מתקדם ויעיל יותר ממיקוד ידני.

כל היתרונות הללו מאפשרים למשווקים למקסם את הפרסום הממומן ולשפר את תוצאות המיקוד בזמן קצר משמעותית מהזמן שייקח לנתח ולהתאים אותם באופן ידני.  

10. תזמון ופרסום מדיה חברתית

אחת השאלות המרכזיות והחשובות בשיווק דיגיטלי היא התזמון והפרסום של התוכן של העסק. מאחר וצוותים בסוכנויות מדיה דיגיטליות וחברתיות עמוסים מאד, הם מתקשים בניהול לוחות זמנים של פוסטים וניהול קמפיינים. כלי בינה מלאכותית אוטומטיים יכולים לפתור את הבעיה ולחסוך לצוותים זמן ומאמץ. אלגוריתמים של למידת מכונה מנתחים מדדי מעורבות על פני תקופות זמן כדי להציע אפשרויות תזמון שיבטיחו מעורבות אופטימלית לאחר פרסום הפוסט. כך יוכלו משווקים לתכנן, לארגן ולתזמן פוסטים חברתיים ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין עם בדיוק המבוסס על נתונים.

מחפשים כיוון חדש לקריירה שלכם?

השאירו פרטים וקבלו שיחה מיועץ לימודים מקצועי

מאמרים נוספים לקריאה:

הקורסים שלנו:

מחפשים כיוון חדש לקריירה שלכם?

השאירו פרטים וקבלו שיחה מיועץ לימודים מקצועי