קורס QA, הדרך הקצרה לעולם ההייטק

קורס QA, הדרך הקצרה לעולם ההייטק

רוצים לשתף את תוכן המאמר?

קורס QA, הדרך הקצרה לעולם ההייטק

כל אחד מאיתנו חולם על עבודה טובה, כזו שתהיה מעניינת ובצידה שכר גבוה. אין זה מפתיע שישראלים רבים נוהרים לתחום ההייטק, תחום שבמידה רבה עונה על הצרכים הללו. ההייטק הישראלי נהנה מיוקרה רבה. המשכורות ותנאי ההעסקה הם מעולים וחברות ההייטק הישראליות מביאות חדשנות ותמיד יש בהם התרחשויות מעניינות. חברות אלו מפתחות מוצרים וטכנולוגיות חדשניות, ורבות מהן זוכות להצלחה עולמית ממנה נהנים כל עובדי החברה. רבות מחברות ההייטק הישראליות פיתחו מוצרים ושירותים שהפכו להצלחה עולמית; על וויז בוודאי שמעתם, והיא ממש לא היחידה.

 

אך כאשר אנו חושבים על עבודה בחברות הייטק אנו תמיד מדמיינים שחברות אלו מגייסות רק יוצאי 8200, עתודאים ומהנדסים. ועבור רבים מאיתנו עבודה בהייטק נראית יותר כמו חלום בלתי אפשרי.

 

כך בדיוק היה סיפורו של משה, בחור ישראלי טיפוסי שסיים מסלול באגוז. אתם בטח יכולים לדמיין כמה טחן בצבא ואילו הרפתקאות ומצבים מסכני חיים עבר במהלך שירותו הצבאי. אבל בתום שירותו הצבאי הוא התחיל את חייו האזרחיים ושאל את עצמו מה הלאה. כמו כולם גם היה מודע לכך שתחום ההייטק הוא מקום טוב לעבוד בו. אך מכיוון שלא היה לו רקע בנושא, הוא לא האמין שהתחום הזה עבורו. זה לא שהוא מעולם לא נגע במחשב, אך מעולם לא הייתה לו איזו התעסקות מקצועית עם מחשבים – ללא בבית הספר ולא במהלך שירותו הצבאי. כך שהרגיש שלאחרים יש יתרון שלו אין.

 

אך משה לא נקלע לייאוש; הוא תמיד היה אדם עם ראש על הכתפיים והיכולת לנתח מצבים ולבחור אסטרטגיות פעולה. וכאשר יש לו מטרה, הוא ימצא את הדרך להגיע אליה; ושירותו הצבאי הוכיח זאת.

 

משה חיפש את הדרך שתאפשר לו למצוא עבודה בחברות ההייטק, למרות שאינו מהנדס תוכנה ואין לו רקע במחשבים. הוא בדק את האפשרויות השונות להכשרה מקצועית וגילה שעומדת בפניו האפשרות להתקבל ללימודי בדיקת תוכנה (QAׂׂ). האמת שהוא לא ממש ידע במה מדובר. כמובן שהוא נתקל במושג הזה הרבה פעמים, אבל לא ממש ירד לעומק הנושא. אך לאחר שחקר את הנושא, הבין שזה נשמע מעניין וגם תחום מבוקש בחברות ההייטק.

 

אך משה הוא אדם הבוחן את כל האפשרויות לפני שהוא מקבל החלטה. הוא מבין שההחלטות שיקבל בשלב זה של החיים ישפיעו על עתידו ויעצבו את המשך חייו. לכן הוא בדק גם את האפשרות של לימודי מקצועות המחשב במסגרת לימודים אקדמאיים. הוא הבין שלצורך כך הוא יצטרך לשפר מעט את ציוני המתמטיקה והאנגלית, וגם לעשות פסיכומטרי. ומכיוון שהוא צריך לנהל את זמנו בין עבודה ללימודים, זה עשוי לקחת לו 4 או 5 שנים לסיים את הכל, לפני שיוכל להתחיל להגיש קורות חיים לחברות ההייטק. וכאשר הוא ובת זוגו כבר מתחילים לדבר על חתונה, זו לא נראתה לו האפשרות האידאלית.

 

בסופו של דבר משה הבין כי קורס בדיקות תוכנה מעניק לו את הדרך המהירה והבטוחה להגיע לתחום ההייטק והמשכורות הגבוהות. הוא בדק ומצא כי ישנו קורס העומד להתחיל בזמן הקרוב, ואינו דורש שיפור בגרויות או מבחן פסיכומטרי. גם השעות והימים של הקורס יאפשרו לו לתמרן בין עבודתו בתור ברמן לבין הלימודים.

 

משה נרשם ללימודי בדיקת תוכנה זמן קצר לאחר שסיים את שירותו הצבאי. תוך כמה חודשים נפתחה לו הדלת לעולם ההייטק והוא מצא עבודה בשכר יפה ותנאים מעולים. עבודה שבמהלכה הוא מעורב בפיתוח הטכנולוגיות של המחר והדברים המעניינים ביותר שיש. היום הוא כבר נשוי ומרגיש שהגשים את כל חלומותיו. עם הוותק הוא התקדם וזכה להעלאה במשכורת , והיום הוא מפרנס את משפחתו בכבוד.

 

מה זה לימודי בדיקות תוכנה

 

 

גם משה לא ממש ידע כלום על התחום של בדיקות תוכנה. כולנו שמענו את המושג, ואולי גם ראינו זאת במודעות הדרושים, אך לא כולנו מבינים מה עושה בודק תוכנה.

אמנם מדובר בתחום מורכב, אך די פשוט להסביר אותו. תחשבו על חברה המוציאה לשוק מוצר חדש. לצורך הדוגמה זהו יכול להיות דגם חדש של מכשיר סלולר או תכנת מחשב. החברה רוצה להבטיח כי המוצר תקין ואינו מכיל תקלות אשר עלולות לפגוע בחוויית הלקוח. ומכיוון שמערכות אלו הן מערכות מורכבות, לא תמיד הבעיות גלויות. יש צורך בהליך סיסטמטי לצורך ביצוע בדיקות תוכנה. לצורך כך ישנם צוותים שהוסמכו במיוחד לביצוע בדיקות התכנה. הם משתמשים בכלים טכנולוגיים ומתודות בדיקה. הזכרנו בהתחלה את אפליקציית וויז, תהיו בטוחים שמפתחיה ערכו אינספור בדיקות לפני שהוציאה אותה לשוק, והם ממשיכים לבצע בדיקות QA עם כל עדכון ופיצ‘ר חדש.

 

 

בזכות בודקי הוכנה החברות הטכנולוגיות יכולות להבטיח כי את איכות מוצריהן. זהו תהליך חשוב מאוד ותמיד יש בו צורך. לא רק כאשר חברה מפתחת מוצר חדש, כל תכונה חדשה שמוסיפים למוצר דורשת סדרת בדיקות. ובהתאם לבדיקות והבעיות המתגלות, המפתחים מכניסים שינויים, ואז שוב חוזרים לתהליך בדיקות התכנה.

 

כל חברות הייטק נזקקות לבודקי תוכנה והתחום הזה מבוקש מאוד, מה שמתורגם גם למשכורות טובות והיצע עבודה גדול. המשכורות בתחום מתחילות מ 12,000 ש“ח. ורבים העושים את דריסת הרגל הראשונה בתחום בדיקות התכנה גם מתקדמים לתפקידים בכירים יותר כמו ראשי צוותים ומנהלים. לעתים הם גם נשלחים להמשך לימודים מטעם החברה וכך מתחילים מסלול קריירה מהנה ורווחי.

 

בעוד רבים חושבים שחברות הייטק מחפשות רק מהנדסי תכנה, בפועל זה לא נכון. קורס קצר יכול להעניק גם לחסרי ניסיון את כל הכלים הדרושים לצורך השתלבות במקצוע זה. ניתן לסיים את הקורס תוך 4 חודשים ובמהרה להשתלב בשוק.

הקורסים שלנו: